Having trouble viewing this TECHART Press Release? Please click here.

visit TECHART on Facebook visit TECHART on Twitter visit TECHART on YouTube visit TECHART on Instagram

TECHART PresseService Contact us
Press Portal

30 years TECHART

For immediate release.
April 3rd, 2017

30 Jahre TECHART - ein Blick zurück.

Seit 1987 steht TECHART für unübertroffene Individualisierungsvielfalt und höchsten Qualitätsanspruch. Für gesteigerte Emotionalität und pure Leidenschaft. Für jedes Porsche Modell.

Nach der Gründung durch Thomas Behringer und Matthias Krauß, fertigte das junge Unternehmen hochwertige Innenausstattungen für verschiedene Fahrzeugmarken in präziser Handarbeit. Zügig wuchs die schon bald renommierte Sattlerei um Design, Aerodynamikentwicklung, Modell-, Karosserie- und Motorenbau.

Zur selben Zeit, spezialisierte sich TECHART auf die vollumfängliche Veredelung von Fahrzeugen der Marke Porsche. Die Mitarbeiterzahl stieg stetig und TECHART erlangte internationale Bekanntheit. Heute steht TECHART für hervorragendes Design, höchste Entwicklungskompetenz und Fertigung in Erstausrüsterqualität.

Mit einem Vertriebsnetz in mehr als 30 Ländern, ist TECHART die Premiummarke für die Individualisierung von Porsche Fahrzeugen weltweit. In der Zentrale im schwäbischen Leonberg, sind täglich mehr als 75 hochqualifizierte Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter mit der Entwicklung, Produktion und Vermarktung der attraktiven Veredelungsprogramme betraut. Von Aerodynamik, Exterieurdesign und Carbonteileherstellung über die technische Optimierung in sämtlichen Fahrzeugbereichen bis hin zur Interieurveredelung durch die hauseigene Manufaktur, deckt TECHART alle Porsche Baureihen und Modelle ab.

Im unteren Abschnitt finden Sie die Meilensteine der Firmengeschichte.

Pressetext als PDF-Datei herunterladen

Pressemitteilung herunterladen (PDF)

Pressetext als Word-Datei herunterladen

Pressemitteilung herunterladen (Word)

30th anniversary of TECHART - a look back.

Since 1987, TECHART is known for a unrivaled range of individualization options at highest quality standards. For increased emotionality and pure passion. For any Porsche model.

After the formation of TECHART by Thomas Behringer and Matthias Krauss, TECHART manufactured premium interiors for multiple vehicle brands. TECHART quickly complemented the renown saddlery by a design-, an aerodynamic construction-, a modelbuilding-, a bodywork- and a engine building department.

At the same time, TECHART concentrated on the extensive refinement of Porsche cars. The number of employees increased steadily and TECHART became internationally known. Today, TECHART is popular for its design excellence, high technology development and OE manufacturer quality.

With a sales network in more than 30 countries, TECHART is the international premium individualization brand for Porsche models. At the TECHART Headquarter in Leonberg, more than 75 highly skilled employees are concerned with the development, the manufacturing and the distribution of the attractive TECHART refinement programs. TECHART’s product range consists of proprietary developments and designs, offering refinement options for any Porsche model and every section of the vehicle: aerodynamic improvement and exterior styling, technical optimizations such as engine powerkits, exhaust systems, wheels, suspensions or assistance systems, as well as bespoke interior personalization, manufactured by TECHART’s inhouse saddlery and carbon fiber manufactory.

Download Press Release in PDF Format

Download full
Press Release (PDF)

Download Press Release in Word Format

Download full
Press Release (Word)

DE 1987 bis 2007 - Meilensteine

EN From 1987 to 2007 - Milestones

Auf Vorschaubilder klicken, um Fotos in voller Auflösung herunterzuladen.

Click on thumbnails to download high-res images.

(jpg, RGB)

1987

Gründung der TECHART Automobildesign GmbH durch Thomas Behringer und Matthias Krauß in Fellbach.

TECHART Automobildesign GmbH was founded by Thomas Behringer and Matthias Krauß in Fellbach (Germany).

TECHART 1987

Vorstellung des ersten TECHART Aerokits für den Porsche 928.

Presentation of the first TECHART Aerokit for the Porsche 928.

TECHART 1987

1988

Verlagerung der Geschäftsräume nach Leonberg in die Ditzinger Straße.

Relocation of the facilities to Leonberg, Ditzinger Straße.

TECHART 1988

1989

Weltpremiere des TECHART Turbolook für den Porsche 911 (964) auf der Automobil Ausstellung Stuttgart.

World Premiere of the TECHART Turbolook for the Porsche 911 (964) at the Automobile Show Stuttgart.

TECHART 1989

1991

TECHART stellt zum ersten Mal auf der Internationalen Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt aus.

TECHART presents for the first time at the Frankfurt International Motor Show (IAA).

TECHART 1991

1992

Umzug in das neu gebaute TECHART Hauptquartier in der Röntgenstraße in Leonberg.

TECHART moves to the newly built headquarter at Roentgenstraße, Leonberg.

TECHART 1992

TECHART ist zum ersten Mal auf dem Internationalen Genfer Auto-Salon präsent.

TECHART is for the first time at the International Geneva Motor Show.

TECHART 1994

1995

Weltpremiere des TECHART CT3 auf Basis Porsche 911 Carrera (993) mit Kompressor-Umbau und 462 PS.

World Premiere of the TECHART CT3 based on the Porsche 911 Carrera (993) with supercharger conversion and 462 hp.

TECHART CT3

1997

Weltpremiere des TECHART Programms für den Porsche 911 (996) und den Porsche Boxster (986).

World Premiere of the TECHART program for the Porsche 911 (996) and the Porsche Boxster (986).

TECHART 1997

1999

Start des Engagements in der Porsche GTP-Rennserie mit eigenem Team und Renntransporter.

Start of the TECHART involvement in the Porsche GTP Racing Series with a TECHART Team and racing truck.

TECHART 1999

2000

Gesamtsieg des von TECHART modifizierten Porsche 911 GT3 (996) mit Bernd Mayländer beim sport auto Tuner Grand Prix am Hockenheimring mit einer Rundenzeit von 1:11,47 Min.

Overall victory of the TECHART modified Porsche 911 GT3 (996) with Bernd Mayländer at the sport auto Tuner Grand Prix at Hockenheimring. Laptime: 1:11.47 min.

TECHART at Tuner Grand Prix 2000

2001

TECHART präsentiert den ersten GTstreet auf Basis Porsche 996 Turbo. 620 PS, Heckantrieb und das funktionale Aerodynamikpaket legen den Grundstein für die folgenden GTstreet Generationen.

TECHART launches the first GTstreet based on the Porsche 996 Turbo. 620 hp, rear wheel drive and the functional aerokit, lay the foundation for the following GTstreet generations.

TECHART 2001

Der TECHART GTstreet auf Basis Porsche 996 Turbo absolviert die Nordschleife im sport auto Supertest in 7,43 Min - 13 Sekunden schneller als ein serienmäßiger Porsche 911 Turbo (996).

The TECHART GTstreet based on the Porsche 996 Turbo finishes the Nordschleife at sport auto "Supertest" in 7.43 Min - 13 seconds faster than a series Porsche 911 Turbo (996).

TECHART 2001

2003

Gesamtsieg des TECHART GTstreet S auf Basis Porsche 911 Turbo (996) mit Frank Schmickler beim sport auto Tuner Grand Prix am Hockenheimring mit einer Rundenzeit von 1:09,007 Min.

Overall victory of the TECHART GTstreet S based on the Porsche 911 Turbo (996) with Frank Schmickler at the sport auto Tuner Grand Prix at Hockenheimring. Laptime: 1:09.007 min.

TECHART 2003

Weltpremiere des TECHART Magnum auf Basis des Porsche Cayenne.

World Premiere of the TECHART Magnum based on the Porsche Cayenne.

TECHART 2004

Der TECHART GTstreet S auf Basis Porsche 996 GT2 erzielt auf dem Highspeed-Oval in Nardo eine Höchstgeschwindigkeit von 360,90 km/h.

The TECHART GTsteet S reaches a top track speed of 360.90 km/h at the Nardo Highspeed Track.

TECHART 2004

2005

Das schnellste Polizeiauto der Welt: TECHART veredelt den Porsche 911 Carrera S für TUNE IT! SAFE!

The Fastest Police Car in the World: TECHART refines the Porsche 911 Carrera S for TUNE IT! SAFE!

TECHART 2005

2006

Der TECHART GT Sport auf Basis Porsche Cayman S erzielt auf dem Highspeed-Oval in Nardo eine Höchstgeschwindigkeit von 303,0 km/h.

The TECHART GT Sport based on the Porsche Cayman S reaches a top track speed of 303.0 km/h at the Nardo Highspeed Track.

TECHART 2006

2007

Der TECHART GTstreet auf Basis Porsche 911 Turbo (997) absolviert die Nordschleife im sport auto Supertest in 7,39 Min - 13 Sekunden schneller als ein serienmäßiger Porsche 911 Turbo (997).

The TECHART GTstreet based on the Porsche 911 Turbo (997) finishes the Nordschleife at sport auto "Supertest" in 7.39 Min - 13 seconds faster than a series Porsche 911 Turbo (997).

TECHART 2007

Auf dem Genfer Auto-Salon wird der TECHART Magnum mit dem exklusiven DeSede Interieur vorgestellt.

Presentation of the TECHART Magnum with the exclusive DeSede interior at the Geneva Motor Show.

TECHART 2007

Der TECHART GTstreet auf Basis Porsche 911 Turbo (997) erzielt auf dem Highspeed-Oval in Nardo eine Höchstgeschwindigkeit von 358,2 km/h.

The TECHART GTstreet based on the Porsche 911 Turbo (997) reaches a top track speed of 358.2 km/h at the Nardo Highspeed Track.

2008

Gesamtsieg des TECHART GTstreet RS auf Basis Porsche 911 GT2 (997) mit Jörg Hardt beim sport auto Tuner Grand Prix am Hockenheimring mit einer Rundenzeit von 1:06,881 Min.

Overall victory of the TECHART GTstreet RS based on the Porsche 911 GT2 (997) with Jörg Hardt at the sport auto Tuner Grand Prix at Hockenheimring. Laptime: 1:06.881 min.

TECHART 2008

2009

Der TECHART GTstreet RS auf Basis Porsche 911 GT2 (997) verbessert den Auto Bild Sportscars Rundenrekord auf dem Sachsenring mit einer Rundenzeit von 1:31,94 Min um einmalige 4,47 sec.

The TECHART GTstreet RS based on the Porsche 911 GT2 (997) improves the current Auto Bild Sportscars lap record at the Sachsenring by an unprecedented 4.47 sec. Laptime: 1:31.94 min.

TECHART 2009

Mit einer Höchstgeschwindigkeit von 321,2 km/h, sichert sich das TECHART SUV auf Basis Porsche Cayenne Turbo den Geschwindigkeitsrekord auf dem Highspeed-Oval in Nardo.

With a top track speed of 321.2 km/h, the TECHART SUV based on the Porsche Cayenne Turbo achieves the Fullsize-SUV high speed record at the Nardo Highspeed Track.

TECHART 2009

Weltpremiere des TECHART GrandGT auf Basis der Porsche Panamera Modelle.

World Premiere of the TECHART GrandGT based on the Porsche Panamera models.

TECHART 2008

Eröffnung von TECHART USA in Irvine, Kalifornien.

Opening of TECHART USA in Irvine, California.

TECHART 2011

Vorstellung des TECHART GTstreet RS 1 of 1 auf der Internationalen Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt.

Presentation of the TECHART GTstreet RS 1 of 1 at the Frankfurt International Motor Show (IAA).

TECHART 2011

2013

Im Rahmen eines Tests von Auto Bild Sportscars bricht das TECHART SUV auf Basis Porsche Cayenne Turbo 2 Rekorde. Mit einer Rundenzeit von 1:42,51 Min ist er „Schnellstes SUV am Sachsenring“ und mit 4,2 s von 0-100 km/h „Schnellstes gemessenes SUV 0-100 km/h“.

The TECHART SUV based on the Porsche Cayenne Turbo improves the current Auto Bild Sportscars record for „SUVs at the Sachsenring“ and for „SUVs 0-100 km/h“. Results: 0-100 km/h: 4.2 s Sachsenring Laptime: 1:42.51 min.

TECHART 2013

Weltpremiere des gewichtsoptimierten TECHART Formula IV Leichtmetallrades auf der Internationalen Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt.

World Premiere of the weight-optimized TECHART Formula IV alloy wheel at the Frankfurt International Motor Show (IAA).

TECHART 2013

2014

Der TECHART GrandGT auf Basis Porsche Panamera Turbo sichert sich im Rahmen eines Tests von Auto Bild Sportscars mit einer Rundenzeit von 1:37,16 Min den Titel "Schnellster Panamera am Sachsenring".

The TECHART GrandGT based on the Porsche Panamera Turbo achieves the title "Fastest Panamera on Sachsenring" during a test from Auto Bild Sportscars. Laptime: 1:37.16 min.

TECHART 2014

Die TECHART Carbon Manufaktur in Leonberg wird eingeweiht.

Start of the TECHART inhouse carbon fiber manufactory at Leonberg.

TECHART 2014

Weltpremiere des TECHART Programms für die Porsche Macan Modelle.

World Premiere of the TECHART program for the Porsche Macan models.

2015

Der TECHART Turbo auf Basis Porsche 911 Turbo S (991) schlägt den GTstreet RS Sachsenring Rekord von 2009 und kommt nur 0,78 Sekunden - weniger als ein Herzschlag - hinter dem Porsche 918 Spyder mit Weissach-Paket ins Ziel. Rundenzeit: 1:31,12 Min.

The TECHART Turbo based on the Porsche 911 Turbo S (991) beats the GTstreet RS Sachsenring record from 2009 and finishes the lap 0.78 seconds - less than a heartbeat - behind the Porsche 918 Spyder with Weissach-Package. Laptime: 1:31.12 min.

TECHART 2015

2016

TECHART präsentiert den neuen GTstreet R auf Basis Porsche 911 Turbo S (991) und setzt erneut Maßstäbe.

TECHART presents the new GTstreet R based on the Porsche 911 Turbo S (991) and sets new standards, again.

TECHART 2016

Alle Bilder herunterladen.

Download all pictures.

Weitere Informationen finden Sie im TECHART Presseportal unter press.techart.de.
More information is available in the TECHART Press Portal at press.techart.de.

TECHART Automobildesign GmbH
Press and PR, Tobias Sokoll
Tel. +49 (0)7152 9339 707
E-Mail: t.sokoll@techart.de

This TECHART Press Release is issued by TECHART Automobildesign GmbH, Marketing/Press. If you are not the intended addressee '', please inform us that you have received this e-mail in error, and delete it. Thank you for your cooperation.

TECHART Automobildesign GmbH, Marketing,
Roentgenstrasse 47, 71229 Leonberg, Germany.
Commercial Register Stuttgart HRB 251672.
Managing Directors: Thomas Behringer, Matthias Krauss

© 2017, TECHART Automobildesign GmbH.
Internet: http://www.techart.de
E-Mail: presse@techart.de